Hanya Allah Tahu

Hanya Allah Tahu

Selasa, 13 Ogos 2013

Tahun Pertama melabuh tirai...


             Alhamdulillah..sem 1 dan sem 2 da berakhir...InsyaAllah awal bulan September ni aku dan kengkawan da masuk sem 3 @ pelajar tahun 2..wah...laju je masa berjalan...rasa macam baru seminggu yang lalu aku join minggu suai mesra...kat UMS ni..           
             Well, sejak sekolah menengah lagi aku memang suka join macam-macam program...tak kisah la program apa pun..aku mesti mo join...hehe..sampai la sekarang...boleh katakan aku ni "hantu Program" juga la...lagipun BEST!!! join program banyak-banyak ni...dapat pengalaman, dapat kawan, dapat masuk tempat baru dan paling penting dapat KENANGAN!!!!! hehehe...

                     Program 1 : lawatan rumah anak-anak yatim
        Aktiviti pertama aku join lawatan pegi rumah anak-anak yatim
 
Ni la banner kitaorang...3 hari kitaorang wat..

 
Barisan "orang Kuat" program..
sebelum balik..amik pic dulu..kenangan la katakan...

Program ke 2 : Seed Of Hope


Ni program paling aku suka..dalam program ni aku bertugas sebagai juru penerangan...haha..bab cakap2 ni memang faveret aku..


Program 3 : Party Ansos

BBQ time..sebelum parti mula..kenalah masak dulu..
Ni antara kawan-kawan yang ditugaskan untuk urus PA system..

Program ke-4 :  Minggu Inspirasi Sanubari (MIS)
 

Yang bestnya program ni, sebab tarikh program ni diadakan sama dengan tarikh lahir aku..ahaha...aku masih ingt, malam birthday aku tu, aku bersengkang mata kat surau tuk siapkan 300 keping brosur..heheh..

Program ni aku join time aku baru menjengah masuk ke sem 2..time ni aku jadi Ajk Pengisian. first time aku jadi ajk tu...memang bnyk pengalaman yang aku dapat dari program ni...huh, dalam program ni juga la aku tak tido sehari semalaman sebab print brosur..haha...yang best nya dapat jumpa Amin Idris heheh...

Add caption
Program ke- 5 : Debat Ansos

kat program ni aku jadi Ajk dan peserta pidato...hihi..setelah sekian lama aku tak pernah join pidato...tetiba terpaksa jadi "bidan terjun" jadi pemidato wakil perempuan..adei..aku cuma ada masa sehari je tuk prepare..time tu aku redha je la apa jadi...

Program ke-6 : Transformasi Generasi Muda

TGM, aku TerJoin program ni disebabkan oleh kwn aku dan...dia la yang call aku jam 2 pagi nthen pujuk aku tuk join program ni...nasib baik la aku ni "hantu program" kalau tidak, jangan harap aku join. Apa tak nya, da la call aku jam 2 pagi, kitaorang kena bertolak keesokan paginya jam 10 pagi...adei..kelam kabut aku pegi bilik kawan-kawan mencari luggage hihi...dalam program ni gak, aku kenal ramai kawan baru dari IPTA & IPTS kwsn K.K ni..
akktiviti yang aku paling suka dalam progrm ni ialah "Xplorace"..fuh..mmg best giler...kitaorg kena keliling seluruh kawasan K.K tu..dah tu kitaorg kena jalan kaki..ahaha...memang best la...tak dapat nak gambarkan perasaan gembira tu..InsyaAllah kalau ada kesempatan atur prorgram, konfirm aku wat macam ni heheh...baru adventure...


Ni la gambar perpisahan kita org...

Program ke 7 : Jejak Pimpinan Kejayaan (JPK) 

One more time, aku jadi "bidan terjun"..ahaha...tuk yang kesekalian kalinya, adan call aku jam 1 pagi nthen pujuk aku join program ni..dengan alasan dorang kekurangan fasilitator...memandangkan masa tu semua assignment aku da siap..hehe...apalagi..aku pun setuju je la..hhmm...yang bestnya program kali ini ialah kawasan program kami ni kat kawasan pedalaman di Sandakan. Well, berpeluang gak merasa hidup kawasan pedalaman ni, kitaorang siap naik bot laju tuk smpi sekolah ni...hehehe best...seriusly daebak!!! Dalam program ni, banyak aku belajar dari akak2 & abang2 MPP UMS...syukran sangat2 kat adan..kalau bukan sebab dia..tak mungkin aku merasa semua pengalaman ni...
gambar kenangan bersama guru dan ajk2 JPK ..Daebak!!!
Program ke 8 : Annual Dinner Ansos

Ni la program last yang aku join...bukan apa..da nak exam kot...untuk annual dinner ni aku pegang jawatan sebagai ketua Ajk cenderahati..ahaha...well, dis is not my 1st time pegang jawatan...hehe da banyak kali da..but, yang kesiannya..aku sibuk urus dinner ni..last-last..aku xdpt join...padahal da beli baju da pun...huhuhu...sabor je la..


huhu..susah payah kami atur tempat ni...bila tgk hasilnya..fuh..terus bersemangat..walaupun aku tak dapat datang, tapi time rehearsel..dpt gak join kawan2 sekejap..tema : ELEGANT!!

best la dorang..aku x dapat join!!! hurrmm..

# Alhamdulillah..sem 1 dan sem 2 a.k.a Tahun 1, dah melabuhkan tirai...InsyaAllah sem 3 akan datang x lama lagi...semoga semua nya berjalan dengan lancar...Aaammiinnn...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Just Say something...